Nieuws

Nieuwsbrief sluiten
Actueel
Archief

Inbraak voorkomen!

Dit is waar we het beveiligingscollectief voor hebben opgericht!

Zaterdagnacht is een poging tot inbraak opgemerkt. Bekijk het krantenbericht>

Cameratoezicht, live observatie en mobiele surveillanten in samenwerking en nauw contact met politie maken Veilig en Beveiligd ondernemen op bedrijventerreinen Helmond mogelijk. Voorkomen is beter dan genezen.

#preventie #beveiliging #veiligheid #ondernemers #samensterk

Chapeau! voor de alertheid en inzet van de mensen van onze beveiligingspartner Animale Beveiliging

 

 

Let op! Pakketoplichter(s) actief

Gisteren is een poging tot oplichting door een alerte ondernemer voorkomen.
Een man van buitenlandse afkomst kwam behoorlijk opdringerig bij de receptie van een bedrijfspand op Hoogeind binnen en vroeg om een ‘verkeerd’ bezorgd pakket, wat voor hem zou zijn.

Het pakket was eerder op de dag bij het bedrijf bezorgd door UPS, waarbij na openen van het pakket direct werd opgemerkt dat niemand in het bedrijf dit besteld had. De inhoud was een duikpak met een waarde van  € 1500,-. Het bedrijf heeft de man naar buiten kunnen praten en daarbij een foto van de man zelf en het kenteken van zijn auto kunnen maken. Deze zijn inmiddels aangeboden aan de politie. UPS is gevraagd het pakket weer op te halen, waardoor een schadepost van € 1500,- is voorkomen.

Hoe werkt deze oplichting?
Oplichters maken van tevoren een account aan bij bepaalde webwinkels die ‘achteraf betaling’ aanbieden. Vervolgens bestellen de oplichters een pakket op naam en het adres van iemand anders (in dit geval het bedrijf) en ze kiezen voor de optie ‘achteraf betalen’. Wanneer de webwinkel het pakket aanmeldt ontvangt de oplichter een mailtje met een Track&Trace-code én met de mogelijkheid om de bezorglocatie te wijzigen. De bezorglocatie wordt vervolgens nog vóór de eerste reguliere bezorgpoging gewijzigd naar een afhaalpunt, waarna de oplichter zijn buit ophaalt. Soms mislukt dit en wordt het pakket alsnog op jouw adres bezorgd.

Wat kun je doen

  • Controleer of pakketten daadwerkelijk door iemand in het bedrijf besteld zijn.
  • Geef een pakket nooit mee aan derden, die het proberen te claimen.
  • Neem contact op met de webshop die het pakket verstuurd heeft.
  • Neem contact op met Stichting Bedrijventerreinen Helmond via 0492-792350 of parkmanager@bedrijventerreinenhelmond.nl 
  • Doe aangifte bij de politie.

Werkzaamheden sluis 8-Vossenbeemd

Werkzaamheden kabels en leidingen sluis 8 Vossenbeemd
Afsluiting: Lungendonk tussen Vossenbeemd en brug over Eindhovens Kanaal

Start en duur van het werk
Maandag 7 juni 2021 tot 06 augustus 2021


Uit te voeren werkzaamheden
De werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit het maken van een nieuwe gestuurde boring onder het kanaal. Er worden ook nieuwe kabels gelegd en gemonteerd. Na uitvoering van deze werkzaamheden zullen waar mogelijk nog vervallen kabels worden verwijderd. 

Locatie van de werkzaamheden
De locatie van de werkzaamheden is tussen Goorsebaan en Lungendonk 1 en tussen Kanaaldijk Z.O. 60 en de kruising met Vossenbeemd.

Bereikbaarheid
De doorgang kruising met Vossebeemd zal op bepaalde momenten beperkt zijn. Voor dit werk geldt een omleidingsroute

De gemeente zorgt er voor dat personenauto’s en kleine bestelauto’s zoveel als mogelijk bij uw pand kunnen komen. Toch zult u misschien af en toe wat overlast van de werkzaamheden hebben. Dat kan vervelend zijn. Toch hopen we op uw begrip daarvoor.

Heeft u nog vragen? Bel dan met Emine Pekbey (omgevingsmanager gemeente Helmond)
Bereikbaar op het telefoonnummer (06) 13 47 75 43.

Heeft u vragen over de werkzaamheden neemt u dan contact op met de heer Iwan Crooijmans (uitvoerder Enexis) en hij is bereikbaar op het telefoonnummer (06) 15 05 23 36.


Voor een overzicht van alle actuele wegwerkzaamheden en evenementen verwijs ik u naar de website: https://www.helmond.nl/wegwerkzaamheden

Schade beperken door samenwerking

Download vandaag nog de gratis app #Alert4All op je smartphone (vertel het ook je werknemers en collega's) en ontvang snel een waarschuwing inclusief handelingsperspectief wanneer er een calamiteit plaatsvindt bij een (risicovol) bedrijf op bedrijventerreinen Helmond.

Een calamiteit bij een bedrijf heeft meestal grote effecten, zeker als er gevaarlijke stoffen aanwezig zijn. Niet alleen op de omgeving, maar ook op de veiligheid en inzet van de brandweer. Met snelle en doelgerichte informatie is er veel schade te beperken.

Samen met Gemeente Helmond, Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Brandweer), Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant en Waterschap Aa en Maas is het afgelopen jaar een pilot opgestart in Helmond: Alert4Omgevingen

Maximaal € 1.000 voor ondernemers in Helmond die hun bedrijf toekomstbestendig willen maken

Maximaal € 1.000 per bedrijf voor ondernemers in Helmond die hun bedrijf toekomstbestendig willen maken voor wat betreft digitalisering en dataficering.

Op 1 april is de Adviesregeling Digitalisering MKB 2021 van de Metropoolregio Eindhoven van start gegaan. Dit is een laagdrempelige subsidieregeling waar MKB-ers (tot 100 werknemers) gebruik van kunnen maken in hun stappen naar digitalisering van hun bedrijfsprocessen. De subsidie is bedoeld voor het inwinnen van advies over dergelijke processen, dus niet voor de aanschaf van software of hardware.
 
Deze subsidie is heel eenvoudig zelf aan te vragen via Adviesregeling Digitalisering MKB 2021|Metropoolregio Eindhoven. Hier is ook alle informatie te vinden over deze regeling. https://metropoolregioeindhoven.nl/subsidies/adviesregeling-digitalisering  

Faciliteer preventief testen voor werknemers

Wanneer thuiswerken onmogelijk is en 1,5 meter afstand houden moeilijk is, biedt preventief testen uitkomst. Preventief testen betekent dat mensen getest worden op corona zonder dat er een vermoeden bestaat van besmetting. Werkgevers die dit zelf willen regelen kunnen kiezen of ze sneltesten of zelftesten faciliteren voor werknemers.

Meer informatie over de regeling hier>


Preventieve teststraat BZOB
Iedere maandag en donderdag is een “preventie teststraat” ingericht in de parkeergarage van Van Rooi Meat op BZOB.

Tussen 6:00 en 9:00 is er nog voldoende ruimte om medewerkers van andere bedrijven preventief te testen.

Kosten zijn:
0 – 10 medewerkers = € 15 per medewerker
10 – 50 = € 10 per medewerker
Meer dan 50 medewerkers = gratis

Heb je interesse, stuur dan een mailtje naar parkmanager@bedrijventerreinenhelmond.nl 

Let op! Dit kan alleen na gemaakte afspraken dus zomaar medewerkers sturen kan niet.
Ook is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat medewerkers MET klachten zich bij deze teststraat laten testen. Het is puur preventief.

Overige opties
Wil je zelf je medewerkers testen, een teststraat op jouw bedrijfslocatie faciliteren of heb je behoefte aan mogelijkheden voor sneltesten bij klachten?

Neem dan ook contact op voor de mogelijkheden via parkmanager@bedrijventerreinenhelmond.nl 

Sterk front tegen ondermijnende criminaliteit in bedrijfspanden

Gisteren ondertekende ondernemer Maikel Mollemans, van Electro Helmond de eerste nieuwe gestandaardiseerde huurovereenkomst binnen de pilot ondermijning op bedrijventerrein Hoogeind.

Die pilot richt zich op het opwerpen van effectieve barrières tegen ondermijnende (drugs)criminaliteit. Het betreft een samenwerking tussen Stichting Bedrijventerreinen Helmond, gemeente Helmond en het Openbaar Ministerie en is vooral bedoeld om vastgoedeigenaren te ondersteunen.

Vastgoedeigenaren Ewoud Ponsioen en Rob van Rooijen, exploiteren sinds kort bedrijfsverzamelgebouw De Dijk aan de Lagedijk. Ze zijn bezig aan een upgrade van het verhuurconcept en zetten in op een aantrekkelijke uitstraling, optimalisatie van indeling, infrastructuur én meer betrokkenheid van en met huurders in het gebouw. Ewoud: “Wij zijn de gestandaardiseerde huurovereenkomst gaan gebruiken omdat het ons als vastgoedeigenaren enorm helpt om het gebouw naar een hoger kwaliteitsniveau te brengen. Dat betekent dus inderdaad naast een likje verf en de nodige bouwkundige aanpassingen vooral ook het aantrekken en behouden van valide en betrokken huurders. De huurovereenkomst draagt daar absoluut aan bij. Als veiligheidskundige heb ik er zelfs nog een extra arbeidsomstandighedenclausule aan toegevoegd. Ik vind dat onze huurders ook veilig moeten werken.”

Onaangekondigde controles
“Wij vinden het bijzonder waardevol dat zowel de Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) als de gemeente Helmond zich proactief opstellen en gezamenlijk met vastgoedeigenaren één sterk front vormen tegen de (drugs)criminaliteit op de bedrijventerreinen”, aldus Rob van Rooijen. “We kunnen er samen voor zorgen dat het op termijn een dusdanige barrière opwerpt, dat malafide huurders niet meer in ons pand en zelfs in dit hele gebied willen vestigen. Tegelijkertijd moeten we dus waken voor een waterbedeffect. Het blijft belangrijk om vanuit diverse hoeken preventieve prikkels af te geven. Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet in elke gemeente zo wordt opgepakt. Helmond loopt in deze regio echt voorop.”

Voor nieuwe huurder Maikel Mollemans (Elektro Helmond), was de aanstaande upgrade van het bedrijfsverzamelgebouw aanleiding om er een bedrijfsruimte te huren. Als ondernemer wil hij een nette en vooral veilige bedrijfsruimte huren. De onaangekondigde controles (significant onderdeel van de pilot) die de verhuurder gaat uitvoeren vindt hij eerder een meerwaarde dan een last. Het geeft Mollemans zelfs een veilig gevoel dat de verhuurders weten wat zich afspeelt in de vele bedrijfsruimtes. Met name omdat het een bedrijfsverzamelgebouw betreft.


Maikel Mollemans, Ewoud Ponsioen, Rob van Rooijen

Part of the deal
In september 2020 werd een convenant voor de pilot getekend door SBH, gemeente Helmond en het Openbaar Ministerie. Sindsdien is er in nauwe samenwerking tussen parkmanager Frits Rutten en programmaleider aanpak ondermijning basisteam Peelland, Peter Knoops (gemeente Helmond) een weg gevonden om vastgoedeigenaren die meedoen te ondersteunen en te begeleiden. Korte lijnen met het bevoegd gezag zijn ‘part of the deal’ vindt Knoops. Een deal die wordt onderschreven door Burgemeester Blanksma: “Ondermijnende activiteiten, zoals productielocaties voor verdovende middelen, worden met regelmaat aangetroffen in bedrijfsruimten op bedrijventerreinen. Met deze samenwerking laten we zien dat we deze illegale ondermijnende activiteiten op ons industrieterrein niet tolereren. Een maatschappelijke coalitie die de georganiseerde misdaad een halt toe roept kan op veel steun van mij rekenen. Pandeigenaren die daar hun verantwoordelijkheid in nemen zullen niet op hoeven te draaien voor deze criminele activiteiten. De eerste huurcontracten zijn getekend, ik hoop dat er snel meer volgen. Op weg naar een crimineel-vrij en veilig bedrijventerrein.”

Uitgebreide informatie over de pilot: https://www.bedrijventerreinenhelmond.nl/pilot-ondermijning-criminaliteit 

Wil je meer informatie over de pilot en ook de gestandaardiseerde huurovereenkomsten gaan gebruiken als vastgoedeigenaar? Neem contact op via parkmanager@bedrijventerreinenhelmond.nl of 0492-792350.

Tijdelijk eenrichtingsverkeer Sojadijk-Haverdijk

Corona-vaccinatielocatie XL Haverdijk - Sojadijk

Afsluiting 1: Sojadijk tussen Haverdijk en Korendijk (eenrichtingsverkeer richting Haverdijk)

Afsluiting 2: Haverdijk tussen Korendijk en Sojadijk (eenrichtingsverkeer richting Korendijk)

Datum: vrijdag 23 april 2021 tot en met eind 2021

Veiliger aanvragen Tegemoetkoming Vaste Lasten met eHerkenning 3

Gebruikt u eHerkenning niveau 1,2 of 2+, vraag dan nu e-Herkenning 3 aan, want vanaf 12 april is het verplicht voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL). In deze mailing brengen wij u op de hoogte wat dit voor u betekent. Vanaf 12 april 2021 kunt u alleen nog TVL aanvragen met eH3 of hoger. Ook als u TVL Q1 2021 al heeft aangevraagd met eH1, eH2 of eH2+, dan heeft u vanaf 12 april eH3 nodig om:

  1. uw aanvraag in te zien en
  2. na de sluiting van TVL Q1 2021 uw werkelijke omzet door te geven.

Aanvragen met DigiD blijft mogelijk als u bij de KVK geregistreerd staat als eigenaar of bestuurder van het bedrijf.

Betrouwbaarheidsniveau eH1, eH2 en eH2+ kunt u nog wel voor TVL juni – september 2020 en TVL Q4 2020 gebruiken.

Waarom deze verandering?
Verhogen het inlogniveau van eHerkenning is om het aanvragen veiliger te maken. Het aanvragen van eH3 duurt gemiddeld 1 tot 5 werkdagen. Het is aan te raden op tijd uw aanvraag voor eH3 te doen.

eH3 aanschaffen
Het zal wat extra inspanning van u vragen. Bovendien kost eH3 meer dan 1, 2 en 2+, maar het is helaas wel noodzakelijk. Op eherkenning.nl vindt u een overzicht van leveranciers en kosten. Op Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland wordt zo goed mogelijk uitgelegd wat de verhoging van het inlogniveau voor u betekent.

Heeft u vragen?
Kijk op eHerkenning aanvragen | eHerkenning, gebruik de livechat of bel 088 042 25 00.

Werkzaamheden markering Rochadeweg - Veldbeemd

Verkeershinder: kruispunt Rochadeweg – Veldbeemd

Datum: vrijdag 9 april 2021

Tijdstip: 07.00 - 16.00 uur  

Opmerking: Verkeer kan in geval van afgesloten rijstroken de werkzaamheden om-en-om passeren.