Eerste hulp bij vragen & zorgen
Eerste hulp bij vragen & zorgen
Herken je een van onderstaande vragen of zorgen? Of zijn er andere zaken waar jij in jouw bedrijf tegenaan loopt?
Met ál je vragen of zorgen kun je direct terecht bij onze adviseur. Laagdrempelig en kosteloos.
Sommige vragen of zorgen kan de adviseur snel (telefonisch) beantwoorden of oplossen. In veel gevallen is het verstandig een afspraak te plannen voor een verdere analyse. Wanneer blijkt dat inzet van een professional (denk aan opleider, coach, trainer) of externe instantie (specifieke begeleiding of ondersteuning, uitvoering workshops) gewenst is, zoekt en bemiddelt onze adviseur bij het vinden van een passende partij. Hierna eindigt in principe de rol van onze adviseur en vanaf dat moment ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten.
Veel gehoorde vragen en zorgen
- Ik ben bang dat een van mijn medewerkers het werk mentaal niet kan volhouden en gaat uitvallen.
- Mijn medewerker kan de werkdruk niet (meer) aan.
- Ik vraag met stiekem wel eens af of ik de (werk)druk die het ondernemerschap met zich meebrengt kan volhouden tot mijn pensioen.
- Ik slaap regelmatig slecht
- Om klanten tevreden te stellen, leg ik druk bij mijn medewerkers neer. Hoe leer ik ze hun grenzen te bewaken?
- Stress en hoge werkdruk zijn inherent aan ons werk. Hoe kan ik mijn medewerkers beschermen tegen een burn-out?
- Hoe voorkom ik dat er bij mijn medewerker disbalans ontstaat tussen werk en privé?
- Mijn medewerker heeft steeds meer moeite met het bijhouden van de veranderingen in het werk(proces).
- Ik maak me zorgen over de toekomst van mijn bedrijf.
- Ik ben bang dat een van mijn medewerkers het werk fysiek niet kan volhouden en gaat uitvallen.
- Een deel van mijn medewerkers verricht fysiek zwaar werk, wat ze onmogelijk tot hun pensioen kunnen volhouden. Hoe ga ik hiermee om?
- Mijn medewerkers doen zittend werk en bewegen te weinig. Wat kan ik als werkgever doen?
- Ik ervaar steeds meer pijntjes en klachten, maar negeer ze: geen tijd om rust te nemen.
- Wat kan ik als werkgever doen om mijn medewerker te laten inzien dat hij beter voor zichzelf moet zorgen?
- Mijn medewerkers zien het belang niet in van een leven lang leren. Hoe kan ik dat veranderen?
- Hoe maak ik mijn medewerkers bewust van het belang van een gezonde leefstijl?
- Wat wordt er eigenlijk bedoeld met duurzame inzetbaarheid en wat betekent dat voor mijn onderneming?
- Wat levert het mij op als ik meer aandacht besteed aan de duurzame inzetbaarheid van mijn werknemers?
- Ik heb een medewerker die regelmatig verzuimt, wat kan ik doen?
- Mijn medewerker heeft problemen thuis en ik ben bang dat hij zich daardoor binnenkort ziek gaat melden.
- Wat kan ik doen om re-integratie na ziekte te bespoedigen?
- Mijn medewerker functioneert slecht in de groep / klaagt veel.
- Mijn medewerker heeft moeite met het omgaan van veranderingen. Wat kan ik daar aan doen?
- Ik maak me zorgen om de leefstijl van mijn medewerker. Hoe maak ik dat bespreekbaar?
- Mijn medewerker heeft zwaar overgewicht. Ik maak me zorgen dat hij zijn werk niet tot aan pensioen kan blijven doen. Wat kan ik doen?
- Als ondernemer lijkt het soms onmogelijk om er een gezonde leefstijl op na te houden. Wat kan ik doen om gezond te blijven/worden?
- Mijn medewerker heeft meer in zijn mars dan hij nu kan laten zien en ik ben bang dat hij binnenkort vertrekt.
- Mijn personeelsbestand wordt steeds ouder, hoe zorg ik voor jonge instroom als ik niet kan uitbreiden?
- Hoe zorg ik er in de hectiek van alledag voor dat er aandacht is binnen mijn organisatie voor ‘een leven lang leren’.
- Hoe voorkom ik dat ik goede medewerkers verlies aan concurrenten?
- Als ondernemer ken ik mijn valkuilen, maar hoe voorkom ik dat ik daar steeds weer in stap?